معرفی کسب و کارهای موفق امروزی

هزاران ایده بزرگ و کوچک برای کسب و کار وجود دارد و آنچه بهترین ایده کسب وکار را تعریف می کند، تا حد زیادی به شخصیت و مهارت فرد کارآفرین بستگی دارد و البته پتانسیل آن کار برای کسب و کار شما. بنابراین، وقتی بهترین ایده ها را برای کسب و کار آینده خود در نظر می گیرید، باید به نکاتی از قبیل علایق خود، مشتری ایده آل مورد نظر خود، محیط کار ایده آل خود و ... توجه داشته باشید. ما قصد داریم در این مطلب به تعدادی از کسب و کارهای موفق امروزی بپردازیم.

1.حسابداری

اگر مهارت لازم جهت انجام خدمات حسابداری و مالی را دارید، این یکی از بهترین و پرسودترین ایده های کسب و کار در دنیای امروزی است. صاحبان مشاغل می توانند از کمک شما برای نظم دادن به امور مالی شخصی و شرکتی خود استفاده کنند. به عنوان یک حسابدار، فاکتورها و حقوق و دستمزد را پردازش می کنید.

2.    حوزه پوشاک و مد
افراد زیادی هستند که علاقه زیادی به مد و فشن دارند. اگر شما جزء این افراد هستید می توانید استارتاپ خودتان را در این حوزه راه‌اندازی کنید. در سال‌های اخیر در ایران شرکت‌ها، تولیدی‌ و استارتا‌پ‌های مختلفی در حوزه پوشاک شروع به فعالیت کرده است و طرح‌های اختصاصی و منحصر به فردی را به وجود آورده‌اند. از تولید پوشاک زنان، تا طرح‌های اسلیمی و ایرانی، از محصولات چرمی تا محصولات طبیعی و ارگانیک سبب شده است تا مصرف کنندگان بیشتری عاشق محصولات و طرح‌های جدید باشند.
برای شروع یک کسب و کار در زمینه پوشاک کافی است تا یک بخش از بازار را انتخاب کرده و براساس نیاز آنها محصولات با کیفیتی را تولید کنید. برای شروع این کار می‌توانید از یک طراح متخصص استفاده کنید. مانند سایر مشاغل نیاز است تا در کنار محصولات با کیفیت، آشنایی کافی با مهارت‌های بازاریابی داشته باشید.

3.    تولید محتوا
به لطف اینترنت و شبکه های ‌اجتماعی افراد زمان‌های زیادی را صرف اینگونه موارد می‌کنند. افراد خلاق مانند نویسندگان تولید کنندگان محتوا و طراحان گرافیک می‌توانند به لطف استعدادهای خود، محتوای با کیفیت تولید کرده و منتشر کنند. در ابتدا می‌توانید به صورت پاره وقت مشغول به کار شوید و در ادامه می‌توانید به عنوان تمام وقت مشغول به کار شوید.
در صورتی که تمایل دارید به عنوان تولید کننده محتوا وارد بازار کار شوید، این نکته را مد نظر داشته باشید که باید بر روی پرسنال برندینگ خود کار کنید و بدانید که چطور باید خودتان را معرفی کنید و از مهارت‌های خودتان استفاده کنید.

4.    تعمیر وسایل الکتریکی
یکی دیگر از جذاب ترین ایده های نو برای کارآفرینی تعمیر وسایل الکتریکی است. روز به روز به تعداد افراد که از تلفن‌های هوشمند، تبلت و لب‌تاپ و سایر وسایل الکتریکی استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود. مشاغل مربوط به وسایل الکتریکی از کارهای جذاب و پر مخاطب دنیای امروزی است. می‌توانید مشاغلی مانند فروش یا تعمیر وسایل الکتریکی را شروع کنید ولی خب برای فروش نیاز به سرمایه اولیه زیادی است، مخصوصاً در شرایط ارزی کنونی ایران، شروع به کار در زمینه فروش موبایل و لب تاپ و موارد مشابه نیاز به سرمایه بسیار زیادی است.
در صورتی که شما یک تکنسین در زمینه تعمیر وسایل الکتریکی هستید، می‌توانید کسب و کار جدید خودتان را راه‌اندازی کنید. برای شروع می‌توانید خدمات خود را با کیفیت بالا و قیمت پایین‌تر نسبت به سایر کسب‌وکارهای قدیمی و معروف شهرتان شروع کنید. بازاریابی برای جوانان و دانشجویان دانشگاه‌ها می‌تواند شروع خوبی برای شما باشد.

5.    طراح گرافیک
در صورتی که شما با نرم افزارهای مختلف مانند Photoshop  یا Adobe Illustrator آشنایی دارید، می‌توانید به عنوان یک طراح گجرافیک فعالیت کنید. بسیاری از کسب و کارها تمایل دارند تا لوگو، هویت بصری و المان‌های تصویری را به افراد متخصص واگذار کنند. در صورتی که فارغ التحصیل یا متخصص در زمینه گرافیک هستید، می‌توانید در ابتدا به عنوان شغل پاره وقت فعالیت کنید و در ادامه به عنوان یک شغل تمام وقت فعالیت کنید.

6.    محصولات دست ساز
آیا شما هم به محصولات دست ساز مختلف مانند جواهرات یا سایر صنایع دستی کوچک علاقه دارید؟ تهیه و فروش محصولات دست ساز به عنوان یکی از جذاب‌ترین ایده های نو برای کارآفرینی شناخته می‌شود. برای شروع این نوع کسب و کار می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی( سایت یا شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام) را شروع کنید و خلاقیت‌های خود را به عموم مردم بفروشید. هزینه راه اندازی این نوع کسب و کار بسیار کم است و اگر بتوانید مواد اولیه خود را به صورت عمده تهیه کنید، حاشیه سود افزایش هم پیدا خواهد کرد و حتی می‌توانید کسب و کار خود را به یک کسب و کار تمام وقت تبدیل کنید. برای فروش محصولات خود می‌توانید از فروشگاه‌های فیزیکی یا اینترنتی کمک بگیرید و محصولات خود را در این فروشگاه‌ها در معرض دید کاربران خود قرار دهید.

7.    مدیریت شبکه‌های اجتماعی
در صورتی که تمایل دارید تا آموخته‌ها و دانش بازاریابی خود را به نحو احسن و عملی به کار ببرید، فعالیت به عنوان مدیر و ادمین شبکه‌های مختلف مانند اینستاگرام یک گزینه بسیار مناسب می‌باشد. کسب و کارهای کوچک تمایل دارند تا از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنند. اکثر این نوع کسب و کارها تمایل دارند تا مسئولیت‌های کاری مربوط به مدیریت و تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی خود را به دیگران برونسپاری کنند. شما می‌توانید به عنوان یک مشاور، به این نوع کسب و کارها کمک کنید تا بتوانند بهترین تکنیک‌ها، برنامه‌ها و استراتژی‌ها را تدوین و عملی کنند. هر چه قدر تعداد مشتریان و دنبال کنندگان کسب و کارها افزایش پیدا کند، کسب و کار شما نیز رونق پیدا خواهد کرد و مشتریان زیادی را هم جذب خواهید کرد.

8.    آموزش‌ مهارت‌های تخصصی‌تان
ممکن است شما به عنوان یک متخصص باشید و بتوانید تخصص خود را به افراد دیگر آموزش دهید. آموزش مهارت‌هایی مانند عکاسی، گیتار، کدنویسی و موارد مشابه از ایده های نو برای کارآفرینی است که می‌توانید با استفاده از آموزش آن به دیگران کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید و کسب درآمد کنید. برای شروع کسب و کار خودتان می‌توانید با همکاری و مشارکت چند استاد شروع به کار کنید. یکی از بهترین روش‌های معرفی خودتان و تخصص‌تان، معرفی و در معرض نمایش گذاشتن نمونه کارها و رزومه کاری‌تان است. برای این کار می‌توانید وب سایت یا یک شبکه اجتماعی را راه اندازی کنید. شما باید سعی کنید از طریق کانال‌های بازاریابی گوناگون مشتریان هدف خود را شناسایی کرده و خودتان را به آنها معرفی کنید.

9.    تجارت املاک و مستغلات
امروزه همه افراد بری زندگی یا برای شغل خود نیاز به مکانی نظیر منزل مسکونی، دفتر کار، مغازه، گاراژ و یا املاکی نظیر آنها دارند، بنابراین شما می توانید با املاک شخصی خود شروع کنید و با فروش و یا اجاره آن می توانید تجارت جانبی خود را راه اندازی کنید. اگر ملک شخصی ندارید با همان اندک پس انداز خود می توانید در خرید و فروش ها شرکت کنید و سهمی بگیرید و با تکرار این کار صاحب ملک شوید.