اهمیت وب سایت برای کسب و کار

یکی از مهم ترین مسائلی که در داشتن وب سایت برای کسب و کار ضرورت دارد فراگیر بودن اینترنت می باشد . در دنیای امروز بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای اینکه بخواهند زمان خود را در ترافیک های خیابانی هدر دهند در منزل خود بمانند و نیازهای خود را از طریق خرید های اینترنتی انجام دهند.
این دسته از افراد اولین جایی که برای رفع نیاز خود به دنبال آن می گردند وب سایت هایی می باشد که می توانند با سرچ در گوگل به آن ها دسترسی پیدا کنند.
بنابراین اگر وب سایتی که طراحی کرده اید دارای سئو موفقی بوده باشد و توانسته باشد در رتبه و جایگاه مناسبی در صفحات نخست گوگل قرار بگیرد بدون شک می تواند این دسته از افراد را جذب نماید و باعث شود که ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا کند و حتی ممکن است برخی از آن ها را به مشتریان دائمی و  وفادار وب سایت شما نیز تبدیل کند که این موضوع نقش بسیار مهمی می تواند در ارتقاء پیدا کردن رتبه سایت در گوگل داشته باشد.


اقتصادی بودن وب سایت
بدون شک زمانیکه تصمیم به راه اندازی وب سایت کرده اید به این موضوع پی برده اید که برای طراحی سایت باید سه مولفه را بطور همزمان در وب سایت خود اجرا و عملی سازید که این سه مولفه عبارتند از: هاست، دامنه و طراحی سایت.
عمده هزینه ای که شما باید به آن توجه داشته باشید هزینه ای است که بابت طراحی سایت باید پرداخت کنید و بدون شک اگر می خواهید که در بازار رقابتی با همکاران خود در دنیای اینترنت قرار بگیرید نباید نسبت به این موضوع نگرانی داشته باشید. هزینه هایی که برای هاست و دامنه پرداخت می کنید چندان بالا نمی باشند و شما می توانید آن ها را به صورت سالانه نیز تمدید کنید.

در نظر داشته باشید که وب سایتی را که طراحی می کنید به گونه ای باشد که در ۲۴ ساعت شبانه روز در دسترس مخاطبین و مشتریان شما باشد زیرا وب سایت شما در حقیقت نماینده شما می باشد که باید این قابلیت و توانایی را داشته باشد در زمان هایی که شما در حال استراحت می باشید نیاز کاربران وب سایت را برطرف نماید.
هر چه شما بر روی بررسی سئو سایت خود بیشتر زمان گذاشته باشید و محتواها و اطلاعاتی که در وب سایت خود منتشر کرده اید جذاب و مخاطب پسندتر باشد بدون شک به افزایش ترافیک وب سایت خود کمک کرده اید و رتبه و جایگاه بهتری را در نتایج جستجو گوگل بدست خواهید آورد.


این روزها از زبان بسیاری از افراد می شنویم که باید کسب وکارهای سنتی تغییر مسیر بدهند و بروند در فضای اینترنت جا بگیرند! شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که چرا کسب وکار اینترنتی این    همه اهمیت دارد؟

مزایای داشتن وب‌سایت
1.    فروشگاهی بدون محدودیت زمانی
با داشتن وب سایت در 24 ساعت شبانه‌روز، 7روز هفته در کنار مشتری هستید. در واقع وب سایت شما نماینده‌ی شماست حتی در ساعت‌هایی که شما در حال استراحت هستید وب سایت شما در حال معرفی خدمات و محصولات شما به مشتری است.
2.    رفتن به فراتر از مرز
مگر در شهر شما چند نفر هستند که با کسب و کار شما آشنایی دارند؟ در ایران و جهان چطور؟ میلیاردها انسان در سراسر جهان بخشی از زمان خود را در اینترنت میگذرانند. تصور کنید شما کسب و کارتان را برای این جامعه آماری راه اندازی کرده اید بنابراین مشتریانی از سراسر ایران یا حتی فراتر از مرزها خواهید داشت.

3.    صرفه جویی در هزینه‌های راه اندازی
همیشه برای راه‌اندازی یک فروشگاه هزینه‌های بسیار زیادی از جمله هزینه‌ی اجاره یا خرید مکان فروشگاه، هزینه‌ی تجهیزات، حقوق کارکنان و… گریبان‌گیر افراد است. در تجارت الکترونیک شما فقط به یک طراحی سایت ارزان و حرفه ای نیاز دارید تا دیگر متحمل هیچ‌ کدام از هزینه‌های ذکر شده نشوید.

4.    ارائه نمونه کار
در سایت خود تمام محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و بدون هیچ هزینه و محدودیتی آنها را به‌ روز رسانی کنید. مشتریان هربار برای دیدن هر محصول نیاز به مراجعه حضوری ندارند و میتوانند بصورت آنلاین عکس و ویدیو محصول را ببینند.

5.    برقراری ارتباط با مشتری
در دنیای وب مشتریان به راحتی نظر خود را راجع به هر محصولی ارائه میدهند و نظراتشان را در قالب انتقاد و پیشنهاد برای شما میفرستند. شما نیز میتوانید سلیقه‌ی مشتریان خود را بشناسید و برای جذب مشتری بیشتر گام بردارید.

6.    برند سازی
شما با داشتن وب سایت خوب و جامع می توانید خدمات و محصولات خود را در دنیای اینترنت به هزاران مشتری معرفی کنید و با این کار شهرت و اعتبار وب سایت خود و کسب و کارتان را افزایش خواهید داد به گونه ای که کسب و کار شما دارای اعتبار تجارتی بالایی خواهد شد و شما با این کار خود را به صورت برند شناخته شده ای تبدیل خواهید کرد.
7.    مشتریان هدفمند
احتمال اینکه بازدیدکنندگان وب سایت شما به مشتری تبدیل شوند بسیار زیاد است چرا که آنها محصول و خدماتی را در اینترنت جست‌و‌‌جو کرده‌اند که به آن نیاز دارند و گوگل سایت شما را به آنها پیشنهاد داده است.
پس اگر وب سایت شما طراحی هوشمندانه داشته باشد (فروشنده‌ی توانایی باشد) قطعا آن محصول توسط این بازدیدکننده خریداری خواهد شد.

8.    بازاریابی اینترنتی
یکی دیگر از مزیت هایی که می تواند میزان اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کار را به شما نشان دهند بازاریابی اینترنتی می باشد.
شما به جای اینکه هزینه های بالایی را برای تبلیغات و بازاریابی حضوری صرف نمایید تنها کافی است وب سایت خود را به گونه ای بهبود بخشید که خود گوگل به صورت شبانه روز برای مشتریان وب سایت شما تبلیغات انجام دهد.
شما می توانید با انجام دادن برخی از فعالیت ها در زمینه خدمات سئو سایت با کمترین هزینه برای وب سایت خود بازاریابی اینترنتی انجام دهید.


9.     کسب در آمد جانبی
با داشتن وب سایت میتوانید علاوه بر معرفی خدمات خود درآمدهای جانبی دیگری مثل درآمد از طریق تبلیغات نیز داشته باشید.


سخن پایانی
اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کار علاوه بر اینکه شما را از دنیای سنتی خارج خواهد کرد و وارد دنیای جدید اینترنت می کند، باعث می شود تا شما برای اینکه بتوانید از رقبای خود سبقت بگیرید تمام تمرکز و فعالیت خود را بر روی سایت به گونه ای انجام دهید که رتبه و جایگاه مناسبی را در صفحه نخست گوگل بدست آورید و هر روز برای برزرسانی وب سایت خود و ثبت خدمات و اطلاعات جدید و مدرن در تکاپو بوده و به دانش خود در زمینه فعالیت در دنیای اینترنت بیشتر بیافزایید.